Allmänt
För oss är det viktigt att värna om din personliga integritet. Vi behandlar alltid personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning och vi har en integritetspolicy som är uppdaterad i enlighet med personuppgiftsförordningen (GDPR) som trädde i kraft den 25 maj 2018 och ersätter personuppgiftlagen (PuL). För att ta del av denna och mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter, se vår Integritetspolicy.
Leveransvillkor*
Normal leveranstid är cirka 2-5 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Vi skickar beställningar med DHL,TNT och Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 2000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.
Ångerrätt/Reklamation*
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Priser
De priser som anges på hemsidan är förvalt inklusive lagstadgad mervärdesskatt.
Kostnad och leveranstid för de olika leveranssätten anges klart och tydligt i kassastegen. Om vi inte kan leverera din beställning i sin helhet, utan måste dela upp den på flera leveranser, kommer du inte att debiteras några extra avgifter för efterföljande leveranser.
Kampanjpriser gäller endast på kampanjprodukter som finns i lager. Kampanjerbjudanden och prissänkta produkter får ej kombineras med rabattkoder. Om rabattkod ändå har aktiverats i kombination med annan rabattkod eller med en eller flera redan prissänkta produkter, som sänker varan eller varornas pris ytterligare, har HES Hjälpmedel rätt att debitera kund motsvarande belopp. Vi reserverar oss rätten att återkalla specialerbjudanden och rabatter när som helst, utan förvarning.
Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga priser. Uppenbart felaktiga priser kan innebära men är inte begränsade till felaktiga prissänkningar i samband med kampanj eller att en vara är gratis. HES Hjälpmedel har alltid rätt till att avbryta ordrar som innehåller uppenbart felaktiga priser. Kund kan därefter lägga en ny beställning till korrekt pris.
Betalningsalternativ
- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
- Swish
Vi har swish som betalningsmedel, välj det i kassan och följ punkterna.
Användning & ansvar
Vi friskriver oss alla former av skador som kan uppkomma på produkt, person och övrig egendom i samband med montering eller användning. Vi friskriver oss helt från allt ansvar beträffande eventuella nuvarande eller framtida lagliga förhinder på sålda produkter.
Vi tillämpar köplagen, konsumentköplagen och distansavtalslagen. Distansavtalslagen gäller endast privatpersoner och inte företag. Om det uppstår en tvist mellan köpare och säljare så skall den lösas först mellan båda parter och vid eventuell olösbar tvist så följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.
Garantier
Vi lämnar upp till 1 års garanti beroende på produkt. Se produktbeskrivningen för mer information. Garanti levereras med de garantier som är lämnade av underleverantör till oss. Alla produkter kontrollbesiktigas innan de skickas för att säkerställa att de fungerar korrekt och skulle det mot förmodan uppstå en skada i samband med leverans kommer vi självklart att åtgärda detta utan kostnad för kunden.
Som kund hos oss har du alltid 30 dagars "Nöjd-Kund-Garanti". Om du är missnöjd så kan du skicka tillbaka din produkt och få pengarna tillbaka eller byta till en annan produkt. Vi hjälper dig gärna med att hitta rätt produkt för ditt ändamål. Vid retur återbetalar vi hela beloppet med avdrag för eventuella fraktkostnader. Du får testa produkten varsamt men samtliga kartonger, plastfickor etc. skall vara oskadade. Är produkten smutsig, skadad eller dylikt återbetalas inget.
Eventuella synliga transportksador på kartong skall anmälas till chaufför som lämnar ut paketet alternativt direkt till ombudet. Dolda skador skall anmälas till ombudet (DHL/Posten) snarast, dock senast inom 7 dagar efter mottagandet.
Vid en eventuell reklamation så måste ni skicka oss ett mail till info@heshjalpmedel.se med beskrivning av felet tillsammans med ert ordernr. Vi kommer att i första hand reparera din produkt när vi fått tillbaka den och om det inte är möjligt att repara produkten så får du en ny produkt. Om produkten är slut i lager eller är borttagen från sortimentet så får du tillgodo pengarna så att du kan välja en annan produkt i vårt sortiment av samma värde. Det är viktigt att alltid spara kvittot då detta gäller som bevis för eventuellt nyttjande av funktionsgaranti samt retur.
Garantin gäller mot fabrikationsfel eller fel som kan härledas till tillverkning. Garantin omfattar ej fel som uppstått genom ingrepp i produkten, slitage, felaktig inkoppling eller felaktigt handhavande. Eventuell produktgaranti gäller inte om produkten har synliga yttre skador. Inga kablar får vara skadade och produkten måste vara fri från lödning och övrig yttre påverkan. Garantin omfattar ej transport- eller resekostnader.
Minimiorder
Minimiorder är 50 kr inklusive moms.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/